יום שני, 13 באפריל 2009

2.5 אז איזה סגנון כדאי לבחור?

לפני שניגש להגדיר את תכונות הסגנון כדאי שניגע בעוד מספר נקודות...

1. האם ומדוע כדאי להשתמש בסגנון ולא בתגיות רגילות?

CSS מאפשרים הרבה יותר נוחות, גמישות ויעילות בבניית דפי HTML. אולם, בניית דף CSS חיצוני דורש השקעה של זמן ומשתלם לאורך זמן. אם אתה צריך לבנות אתר של שנים שלושה דפים, לפעמים זה פשוט מיותר. במיוחד אם לא תשתמשו בדפי הסגנון הללו בהמשך.

2. איזה סוג של CSS? חיצוני, פנימי או inline?

חיצוני - בעד ונגד.


גליונות סגנון עוזרים לך לעצב באופן אחיד אתרים שלמים ולכן הם המומלצים ביותר. אם יש שינוי סגנון, כתוב אותו בדף הCSS ומייד הוא מיושם לרוחב האתר כולו. הבעיה עם קבצי CSS חיצוניים היא הזמן שלוקח לדפדפן לפתוח אותם בזמן טעינת דף. יש צורך לטעון לא רק את הדף עצמו אלא גם את גליון הסגנון עוד בטרם יוצג הדף למשתמש. לכן יש צורך לשמור את קבצי הCSS קטנים.

פנימי- בעד ונגד


סגנון פנימי יהיה שימושי במיוחד כאשר רוצים ליצור מסמך מיוחד השונה במראהו משאר האתר. ייתכן שגם תשתמש בסגנונות פנימיים כדי ליצור כללי סגנון חדשים שאחר כך יועברו לדפי סגנון חיצוניים. הצרה עם סגנונות פנימיים היא שיש נטייה ליצור כללים לכל דף בניפרד ולאחר מכן, להעתיק את הסגנון לדף הבא. הבעיה נוצרת כאשר יש צורך לשנות משהו כי המלאכה הופכת אימתנית וטעונת שגיאות.

כלל הברזל הוא, כשיש כלל סגנון הנוגע לשלושה דפי HTML או יותר, יש להעביר אותו לקובץ CSS ולקשר או לייבא אותו למסמך. כלל זה יעזור מאוד כשיגיע הזמן לשינויים.

Inline- בעד ונגד


סגנונות inline הם בזבזניים, קשים לניהול ואינם ניתנים לשימוש חוזר ולכן מומלץ להשתמש בהם כמה שפחות. דפי HTML שבהם כתובים סגנונות רבים ב-inline, הופכים להיות בדיוק מה שלא רצינו שיהיו: עיצוב, תוכן ותיכנות בעירבוביה. ולכן בכל פעם שאתה מתפתה לשים סגנון בתוך הBODY, תחשוב שוב אם אינך יכול לעשות זאת באופן שונה, בין אם שימוש בCLASS או בID. הסגנונות יהיו הרבה יותר נגישים לסיגנון ועיצוב.

ועכשיו שאנו יודעים את היסודות בואו נלמד איך עושים את זה...

 הקודם  הבא  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה